http://suesweet9077.blogspot.com

Rabu, 26 November 2014

aku Cuma wanita lemah

kini aku belajar mengenal siapa diri aku yg sebenar...
sedikit demi sedikit aku menyelami kekurangan dan kelebihan...negetif dan positif diriku
aku seorang gadis yg takut pada perjalanan dunia sebenar,,takut pada kehidupan di hadapan..
suka berseorangan..tak muda bergaul pd org yg tak di kenali,betol kata pepatah..tak kenal maka x cinta
orang yg x kenal diri aku..selaluakan cakap aku ni sombong
yes..right...aku sombong..tapi sombong pada org yg aku tak kenal..x muda mesra....
tapi bila dah kenal aku...baru org akan tau siapa aku....aku jenis suka bersendirian..sbab tu aku susah nak berkawan....
aku selalu tanya pd diri sendri..bagaimana menjadi berani..menjawab setiap tindasan org lain....
dulu akuseorg yg cepat sgt marah...tp semua jgatak suka kat aku....saat demi saat aku berfikir bahawa aku harus buang sifat marah tu,,utk kebaikan akudan sahabat2 aku..tp kini
lain cerita....kemarahan dulu kini menjadi pendiam..setiap berlaku aku hanya berdiam...
aku benci kadang2 dgn diri sendiri....
aku pernah berkata dulu..orang yg baik..aku berganda2 baik..tp bila orang yg jahat..aku akan berganda2 menjadi jahat..
sampai kini..aku susah nak tafsir kenapa aku jd mcmni...hidup seorang perantau spt aku..baru kenal apa itu erti merantau,,,dan kini baru aku tau...yg aku tak layak hidup merantau..krn aku bukanlah jenis yg mudah masuk cara dan pergaulan mereka......
kadang2 bf aku cakap..aku ni cenggeng...yes..cenggeng..sebab bagi aku..airmata lah yg bole menghapuskan segala sakit ati.segala rasa benci di hati....
arrrgg 
benci iulah sifat yg aku nak elakkan...sbb itu airmata segala2ny penghapus rasa benci dan marah..
 huhu kenapa td au terlalu marah..?? yes..aku marah..sbb buku aku ghaib mcm tu ja.... puas aku mencari..!! sedangkan buku itulah juga tempat aku meluah segala rasa sedih...segala cerita segala2nya......huhu
semoga malam ini hati aku boleh menjadi tenang amin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THankz..for U..:)